Ledig dag i Lansjärv

Gick av nattpasset kl 08 i går och gick på Konsum där Tomas hämtade upp mig. Handlade lite mat till Lansjärv dit vi åkte sen. Hade en sån bra dag! Fick vara ute med Alfons på promenad efter lunchen och så klart somnade han i vagnen. Under tiden han sov passade jag på att tvätta Karolina och Hermans bil och jag hann vaxa den också innan Alfons vaknade. Sen gick vi in för mellanmål, lek och dammsugning. Till middag åt vi lax stekt på muurrikkan tillsammans med grönsaker som vi satte i pitabröd. Men att det var smarrigt. Till sås hade vi Keldas kalla sås - örtagård. Fantastisk gott var den också. Vid 18 tiden kom Karolina och Tomas in. Dom hade hållit på att sätta 2000 skogsplanter. Tusen tack till Karolina som gjode mitt arbete så jag kunde få vara med Alfons i stället! :) 

I dag vaknas det arbete i elva timmar. Detsamma i morgon. Sen har jag bara 3 dagars arbete till veckan som kommer och nästa helg fyller mamma 70 år så jag ska fixa lite kalas åt henne under lördagen. Det ska bli kul :) 








Kommentera här: