Vill bara svära.....

H-vetes förb-de skit! Blivit smittad av en viss Mr Tomas Vinsa med förkylning igen. Ingen smak i munnen. Snoret som stockar sig. Halsen kliar. Har super ont i skallen och sen på det feber! F-N F-N F-N!!! Vad ska jag göra. Vill inte bli så där sjuk igen som jag var före italienresan. Försöker äta extra vitaminer, super bra stark thaimat med mycket chili i, c-vitamin och dricka en massa. Hoppas det vänder fort fort fort! 

Nu till min dag i det stora hela..
Gjorde mig i ordning för att åka ner till Nybyn och möta upp svärmor, arbetsterapeut och sjukgymnast från kalixlassarett. Dom gjorde ett hembesök hos Margareta. Nu fick dom se med egna ögon alla svårigheter det kommer att bli med en för tidig hemgång för henne. Hon kommer inte ens in på toaletten med en rullator. Även om dom skulle byta ut den hon använder i dag till en smalare. Detta betyder tror jag i stora drag att snart är hon medicinskt färdigbehandlad och hon blir kommunens ansvar eller vad man nu kan kalla det? 
Om jag fick bestämma så skulle hon hamna någonstans i Överkalix var dom kan hjälpa och stötta henne att komma igång igen. Hon har en god grund fysik så med rätta människorna runt om henne så tror jag verkligen att hon kan komma tillbaka riktigt bra! 
Nu är inte jag den som bestämmer så vi får väl se vad som händer här näst? 
Det var i alla fall rolig att se henne en stund på hemmaplan igen! 
Det har känts så konstigt att vara inne i huset då hon inte varit där ... 

Så efter det var jag hem en sväng för att se till hundarna, käka lite och se till hundarna. 

Åkte runt 16 ner till Överkalix ( gjorde lite  ärende) och sen var med bästa A på lite bilfärd, hotellbesök för att dricka kaffe och sen åkte vi upp på Brännaberget för att se på lite Överkalixvy.... Med högt vatten runt om! Vackert så in i bombens. Kan bara tänka mig vilka fantastiska bilder man kan ta runt midsommar från där..
Sa just i bilen upp mot Brännaberget till A att sist jag var upp på en riktig riktig fest där uppe var då Svenne och Lotta var där.. OM jag nu minns rätt? Haha! 
Ni vet jag börjar bli gammal och detta hände i ungdomens dagar så... 
Så i kväll var det lite trist att se allt som är sönderslaget och förfallet där uppe. 
En av Överkalix stoltheter.. 








Kommentera här: