Årets näst sista dag

På jobbet i dag. Det var rätt ok före ner till Överkalix på morgonen. Lite is och spårigt men inte glas halkan som har varit den senaste veckan i alla fall. Det har kommit ett litet snö täcke som fryst fast så nu kanske man skulle våga sig ut på en promenad?

Såg en film i går kväll med Tomas, Thomas och Rami. Vi såg disneys Frozen. En fin film som alltid levererar dom med besked. Tyvärr hade vi kanske inte bästa bilden eller ljudet men det gör inget!

I kväll ska vi tillaga röding hemma till middag. Ska åka och handla efter jobbet så vi får goda tillbehör. Kommer bli smaskigt värre tror jag? Tycker ju om att laga mat så jag längtar hem nu för att få börja med bestyret runt middagen. Tänkte göra någon efterrätt också. I morgon är vi bort bjudna på middag hos Ann-Britt och Ove på Gyljen. Det kommer att bli så trevligt! Efter middagen åker vi till Juoksengi och firar nyår 2 gånger. Först kl 23 svensk tid är vi i Finland och skålar in 2014 och sen kl 24 är vi över på svenska sidan och firar igen! Spännande! Det kommer vara uppträdanden, snöbio, minigolf och mycket mer. Ska försöka ta några bilder som jag kanske kan lägga upp sen. Ser fram emot morgon kvällen i alla fall. Flickorna blir kvar i Luleå och ska på middag hos Fanny och Nils och Mattias ligger hemma och är jätte sjuk så det blir bara jag, Tomas, Thomas och Rami som åker i väg dit. Mattias hade tänkt komma upp men då ingen av flickorna kommer hem så kommer han upp senare en helg då dom också är hemma.

Ja det blir ett nytt år om några timmar. Tänker tillbaka på året som gått och är glad. Det har ordnat sig bra för Linda som fått sig jobb. Karolina har en liten i magen. Jag har fått operationen gjord. Mattias har fått sitt jobb säkrat ett bra tag fram över och Tomas är ännu kvar på sitt jobb. Vi mår gott helt enkelt! 2014 kommer bli ett ännu bättre år tror jag.

Nu blir det städ time på Älgen!

Kommentera här: